ویلچر رانی ظریف به روایت آهنگران

در یادداشت فیس بوکی حجة الاسلام ا محمد علی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران آمده است:

سالها پيش روزي كه شنيدم هنري كيسينجر سياستمدار شهير و كاركشته آمريكايي خطاب به دكتر محمدجواد ظريف در ابتداي يك كتاب نوشته است : تقديم به دشمن قابل احترامم، به ياد جمله اي مشهور در ادبيات عرب افتادم كه مي گويد اَلفَضْلُ ماٰ شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ يعني كمال و گرانمايگي آن است كه دشمنان بدان گواهي دهند.
دشمن هيچگاه تمايلي ندارد كه نقاط قوت حريفش را برجسته سازد بلكه برعكس تمام تلاش خود را به كار مي برد كه قوتها را پنهان و ضعفها را آشكار كند. اما اگر كمال و برتري حريف غير قابل انكار باشد آنگاه دشمن هم زبان به مدح و ستايش او خواهد گشود.
نوروز سال ١٣٩١ براي زيارت حرم شمس الشموس حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام به مشهد مقدس رفته بوديم. سحرها كه براي نماز صبح به حرم مي رفتم دكتر ظريف را به همراه همسرش مي ديدم در حالي كه پيرزني كهنسال را روي ويلچر به حرم مي برد عصرها هم پير زني ديگر را به همين صورت با ويلچر به سمت حرم روانه مي كرد. اطرافش خلوت بود كمتر كسي او را مي شناخت. يكي از همين روزها با او همراه شدم به عنوان يك دانش آموخته درس حقوق بين الملل ديدن دكتر محمد جواد ظريف استاد مسلم حقوق بين الملل و سفير پيشين ايران در سازمان ملل متحد برايم مغتنم بود. او هم مرا به گرمي و صميميت پذيرفت و با هم همقدم و همكلام شديم. از احوالم پرسيد و از احوالش پرسيدم مي گفت: صبحا مادرش و بعد از ظهرها مادر همسرش را به زيارت مي برد ؛مي گفت بعد از بازنشستگي به دانشگاه آزاد رفته و با تغيير مديريت در دانشگاه آزاد از معاونت بين الملل آن دانشگاه هم محترمانه بركنار شده است. مي گفت در دولت دهم جايي براي او و همفكرانش باقي نمانده است.
همقدمي من با او چندان طولاني نبود اما در همان لحظات كوتاه مردي را ديدم كه شخصيت احترام برانگيز و متواضعش هر مخاطبي را در برابر او خاضع مي كرد. او بدون هيچ تكلف و تعيني به ويلچر راني مادرش افتخار مي نمود و مي گفت خدمت به مادر را بر هر منصب و مقام ديگري ترجيح مي دهد.
و امروز به پاس آن تواضع و فروتني در مقابل مادر كه خدايش بيامرزد و با اولياء خويش محشور سازد ، مشمول عنايت الهي و اهل بيت عليهم السلام و محبوب دل دهها ميليون ايراني شده است. ظريف تاريخ ايران زمين را دگرگون ساخت و اقتدار و عظمت و عزت اين كشور را احيا نمود.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا در پايان مذاكرات هسته اي گفت: ظريف مذاكره كننده اي سخت ، ميهن دوست و قابل احترام است

و من دوباره به ياد ويلچر راني ظريف و به ياد آن ضرب المثل مشهور عرب افتادم :

اَلفَضْلُ ماٰ شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 11:43 | نویسنده : رضوانی |